filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

piątek, 18 października 2013

Skuterem po Krecie -dzień pierwszy.cz.II- Argiroupoli

Z  Kato Varsamonero   kierujemy się do  Argiroupoli(260 m.n.p.m.) wsi położonej  27 km na południe od miasta Rethymno.

w celu powiększenia zdjęcia wystarczy kliknąć na nie-relacja z siodełka motoru:)
Wieś zaznaczona czerwonym kółkiem
Wieś liczy 700 mieszkańców, zajmujących  się hodowlą kóz i owiec oraz rolnictwem.

klik w trójkąt
made in Gabi :)




w celu powiększenia zdjęcia wystarczy kliknąć na nie-relacja z siodełka motoru:)


















  Argiroupoli "przyczepione" jest do zbocza (700 m.n.p.m.),pomiędzy rzekami Mousselas a Petres.

wioska atrakcyjna dla turystów głównie z powodu źródeł i wodospadów, nad którymi stoją stare młyny.







Takim oto pojazdem docierają do tej najbardziej znanej w tym regionie Argiroupoli , turyści z Rethymnonu.







Wioska znajduje się na terenie dawnego starożytnego miasta Lappa, wg mitów , zostało zbudowane przez Agamemnona, bohatera wojny trojańskiej.W czasach rzymskich Lappa należała do najważniejszych ośrodków zachodniej Krety-miała dwa porty, jeden na północnym, drugi na południowym wybrzeżu wyspy.
Obecna nazwa Argiroupoli czyli srebrne miasto, została wprowadzona dopiero w 19 wieku.

 



Ponieważ źródełka znajdują się na obrzeżach wioski, postanawiamy podjechać do centrum wsi, co jak się później okazało było fantastycznym pomysłem, bo wieś zachwyca krętymi zaułkami, otoczonym arkadami placem i budowlami z kamieni.To moje klimaty,wiem,że mogłabym w takich miejscach  się zestarzeć...

Na wzgórzu mauzoleum poświęcone bohaterom wojen.






Postanawiamy rozdzielić szyki i każde z nas podziwia wąziutkie zaułki i uliczki otoczone tradycyjną zabudową z elementami architektury weneckiej.
Argiroupoli po "babsku"

\




 trudno było się nie spotkać :)




 



























                                       Argiroupoli po "chłopsku"










 widzę, że B.też tu zaglądnął













\





 kot i dziewczyna









Spotykamy się na placu 







Niestety czas nagli, kierujemy się z Argiroupoli na Episkopi







1 komentarz:

  1. Przepiękne miasteczko, jak z marzeń, zazdroszczę!!!Ania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY