filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

niedziela, 6 września 2015

Skopelos cz.2.Spacerkiem po chorze.

(klik w napis)Kontynuacja postu cz.1
To już kolejna odsłona miasteczka, które uniknęło, podobnie jak cała wyspa, trzęsienia ziemi i  hitlerowskich represji.Dachy pokryte łupkami,drewniane balkony, ręcznie malowane szyldy i brukowane ulice to jest to , co rzuca się w oczy najbardziej.Tłumów jak widać nie ma i choć pogoda sprzyja spacerom, większość turystów okupuje plaże.Plaż na wyspie znacznie mniej aniżeli na sąsiedniej Skiatos czy Alonissos.Za to są wyjątkowej urody ze świetnym zapleczem kulinarnym.O plażach  będzie następnym razem :)
klik w linka cz.3
prezentacja własna :) ze zdjęć wspólnych babci i wnuczki, prawie  ;) trzynastoletniej Pulinki.
.





.

.



.

.



.

.

.


klik w linka
prezentacja własna :)cz.4






.














.

Warto byłoby tu wstąpić , gdyby było otwarte.To  Muzeum Folkloru  Skopelos. Mieści się ono w odrestaurowanym dworze z ubiegłego wieku. Wśród zbiorów znajdują się tutaj eksponaty sztuki ludowej i rzemiosła, sprzęt gospodarstwa domowego oraz tradycyjne stroje ludowe.
 Muzeum czynne : Pon-Sob 10-14 i 19-22. Bilet wstępu  3 €.




Taverna Gorgones, ulubiona Pierce Brosnana , 
w czasie gdy na wyspie kręcono film "Mamma mia " z jego udziałem.
Obiecałyśmy sobie wrócić tu wieczorem, niestety wybrałyśmy wieczorek pożegnalny w hotelu a nazajutrz  wracałyśmy do domu.
Może kiedyś wróci tu moja wnuczka...





.
autor filmu 



5 komentarzy:

  1. Cudnie! Chciałabym teraz spacerować tymi nagrzanymi słońcem uliczkami i zaglądać ludziom w podwórka, usiąść w tej tavernie...Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inko, to wielki zaszczyt dla mnie, że zaglądnęłaś na tego mojego niby fotobloga.Bardzo dziękuję.Serdeczności dla Ciebie.Twój blog jest dla mnie wzorem.

      Usuń
  2. Jak tylko obejrzałam Mamma mia od razy wygooglowałam sobie co to za piękna wyspa. Zapragnęłam tam pojechać, ale na razie jeszcze się nie udało, bo wiecznie coś jest w kolejce...:)Przepiękne miejsce! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata, pojedziesz z pewnością .Gorzej ze mną .O Toskani mogę tylko pomarzyć :(

      Usuń
  3. Właśnie z córką wrociłyśmy w tym miesiącu ze Skopelos. Zauroczone Mamma mia, zwiedzałyśmy szlakiem filmu, a także własnym, gdzie nogi poniosą. Noclegi miałyśmy w Loutraki, do Glossa maszerowałyśmy piechotą, do stolicy jechałyśmy autobusem, a do Agios Ioanis taksówką, bo nie ma innej opcji. Najbardziej mi utkwiły w pamięci widoki z autobusu (czasem przerażające) i wyborne jedzenie w tawernach. Wyspa jest piękna, spokojna, wolna od turystyki masowej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY