filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

wtorek, 19 marca 2013

Krini i twierdza Archangelos

klik 
made in Gabi:)

Korfu -Krini i twierdza Archangelos
zdjęcia własne

film 
autor
po polsku znaczy fontanna.Nazwa wsi pochodzi prawdopodobnie od źródła,
które znajduje się w studni weneckiej , stojącej kilka metrów od centrum wioski.
w celu powiększenia zdjęcia wystarczy kliknąć na nie:)
https://plus.google.com/photos/103280851921011051557/albums/5861478627093570945


Senna, typowa jońska wieś, Krini ​​(położona na wysokości 310 m .
Liczy około 200 mieszkańców.
 Nazwiska mieszkańców wywodzą się  potomków Akriton.
Tuż obok potężna twierdza Archangelos.


























Bizantyjska twierdza wznosi się malowniczo na skalistym wzgórzu.
Położenie tej XIII-wiecznej twierdzy na szczycie nadmorskiego cypla,
zapewniało niegdyś poczucie bezpieczeństwa,
a dziś kusi turystów złaknionych wspaniałych widoków





 Początki twierdzy giną w pomroce dziejów, wiadomo tylko,
że nazwa pochodzi od Michała II Angelosa,
despoty Epiru z rodu Komnenów, który władał Korfu w XIII wieku.
Angelos umocnił warownię, zbudowaną wcześniej
dla ochrony przed genueńskimi piratami

 W 1571 roku, gdy doszło do kolejnego najazdu Turków na weneckie Korfu,
w twierdzy schroniła się okoliczna ludność.Najeźdźców jak poprzednio odparto,
 a Korfu miało okazać się jedynym skrawkiem Grecji,
nigdy nie zajętym przez Turków, w czym niemała zasługa
potęgi murów Angelokastro.
 Czas i zaniedbania dokonały tego, czego nie zdołały osiągnąć wrogie wojska
 i dziś z potężnej budowli pozostało niewiele.
Dobrze zachowała się zamkowa cysterna, kilka komnat
i wzniesiona na samym szczycie kaplica.
 z parkingu pod zamkiem dochodzi się tam w ciągu półgodzinnego ,
dość forsownego dla osób starszych spaceru.
My niestety zrezygnowaliśmy nie tylko z tych powodów,
też ze względu na bardzo późną porę i czekającą nas
podróż powrotną do hotelu .







Opuszczamy to urokliwe miejsce, jest już 19,30,
z Krini kierujemy się do Benitses Tsaki,raz w dół, raz w górę!
Karuzela, próbuję z siodełka robić zdjęcia, zresztą jakość mówi sama za siebie:)















Korzystając z tego, że mamy dwa koła, zaopatrujemy się w sklepiku w wodę, której pijemy tu hektolitry.Jutro kolejne zwiedzanie wyspy.

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie klimaty. A moja wyprawa do Grecji nie udała się . Był strajk i odwołano wycieczkę. Bardzo żałuję. Za to zdjęcia sobie obejrzałem. Wspaniale pokazujesz te wioski nadmorskie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W. dziękuję za wszystkie komentarze , dodawały mi zawsze wiary, że to co robiłam przez lata ,czyta ktoś taki jak Ty ...
      Dziękuję i życzę Wam wspaniałych podróży , tyle jeszcze przed Wami♥️

      Usuń
  2. Wspaniały kraj :)
    Chociaż w dzisiejszych czasach trochę zagubiony .. A szkoda:)
    Bo to kraj ludzi dzielnych i szczęśliwych, uśmiechnietych :)
    Piękne zdjęcia Gabrielo :)
    Pozdrawiamy serdecznie
    Ostan zdrava

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za trafny i piękny komentarz.
      Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  3. Wspaniała okolica i piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Alez cudowna architektura. Niesamowicie wpisuje się w otoczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda,te wszystkie jońskie wioski mają niesamowity urok.
      Tęskni się za nimi latami, zwłaszcza teraz,gdy nie mogę powrócić tam, gdzie zostało moje serce.
      Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY