filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

wtorek, 30 kwietnia 2013

Sinarades -Muzeum Folkloru


W Sinarades można oddać się całkowicie spokojnej atmosferze, typowej greckiej wioski. Nawet krajobraz jest bardzo zbliżony do tego co można zobaczyć w innych miejscach.

 Gaje migdałowe, oliwne porastają tutejsze wzgórza. Białe domy, stojące przy kamiennych i niezbyt szerokich ulicach.W lokalnych restauracjach można rozkoszować się smakiem tradycyjnych potraw, ryb, owoców morza, wina.

w celu powiększenia zdjęcia wystarczy kliknąć na nie:)



dom z 1931 r.
























Również tutaj znajduje się jedyne na wyspie muzeum, pokazujące bogatą historię, tradycję, kulturę wyspy.
Pierwsza wizyta w miasteczku i chęć zobaczenia Muzeum okazała się fiaskiem, ale o tym później.

"Pocałowaliśmy" klamkę , jedno zdjęcie na stojące przed drzwiami muzeum krosno i obietnica, że wrócimy tu niebawem/

A jednak dotarliśmy tu ponownie, jest 8 września i mimo, że przed nami 112 km , to nie darowałabym sobie ,aby nie odwiedzić jedynego na Korfu Muzeum Folkloru tej wyspy.Dla tych , którzy zechcą zboczyć z trasy i zwiedzić to cudne miasteczko oraz muzeum, krótka informacja. Muzeum jest czynne tylko od wtorku do niedzieli od godziny 9,30 do 14.Wczoraj "pocałowaliśmy klamkę, choć było zaledwie kilka chwil po 14, dziś jest!!!Młody człowiek, który na stałe mieszka w stolicy, czeka  "na posterunku".:)





Muzeum będące reprodukcją wiejskiego domu z 19 wieku.zostało otwarte w 1982 roku w tradycyjnym budynku, który ślady świetności  ma już za sobą.Uwielbiam takie klimaty.Wydeptane schodki wiodą do środka.
Na parterze ogromne pomieszczenie ze starymi narzędziami używanymi w gospodarstwie domowym.


































 A to jest ławeczka do porodu, prawda, że oryginalna?




Prawdziwy rarytas czeka na nas na piętro wyżej-kuchnia, salon, sypialnia z oryginalnym wystrojem i umeblowaniem.



















Jeszcze wyżej odwiedzający znajdą stary księgozbiór i dokumenty podarowane muzeum.


































 Obok tradycyjne stroje ludowe , instrumenty muzyczne , ceramikę, sprzęt wędkarski, kącik dla dzieci z kukiełkami narzędzia rolnicze oraz warsztat pracy szewca.











































Spędziliśmy tu prawie trzy godziny.




5 komentarzy:

  1. Choć muzeum znajduje się na drugim końcu kontynentu to muzeum jest bardzo podobne do tych które można u nas spotkać, jest bogate w różne ciekawe rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Grecja była pierwszym zagranicznym krajem który odwiedziłam i to od niej się zaczęło:).Zawsze będę ją miała w seru, cudownych i wiecznie uśmiechniętych Greków, pyszne jedzenie i niezapomniane widoki. No i mam nadzieję, że wrócę tam nie raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo.piękna dziewczyno, która zwiedziłaś pół świata, wrócisz tam i to nie raz, gorzej ze mną, jestem już po drugiej stronie...ale nadzieja, że właśnie tam wrócę jest mi potrzebna i też ustawia mnie do pionu.Serdecznie Cię pozdrawiam i en avant :)))

      Usuń
  3. Ładne muzeum, przypomina nasze skanseny, chociaż otoczenie inne. Lubię takie miejsca prezentujące sprzęty używane w przeszłości. Miejscowość też prezentuje się bardzo sielsko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boże jak tam pięknie. Rozmarzylam się na całego. Nie można nie kochać Grecji. Jest jak w bajce. Piękne budynki, klify, czyste morze i zieleń. Gdy tam będę na pewno odwiedzę to muzeum. Blog jest super Gabrysiu. Zapisałam go sobie i będę zaglądać. Tyle tu ciekawostek że z chęcią bym jeszcze posiedziała ale trzeba iść spać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY