filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

niedziela, 12 maja 2013

97 km wrażeń , dzień drugi.Gastouri-Kinopiastes-Sinarades-Pelekas-Tron Kajzera i inne :)

skuter-dzień drugi.Przejedziemy 97 km.
Trasa -Benitses-Gastouri(Pałac księżnej Sissi( Achilleion)-Kinopiastes-Pelekas-Sinarades-Liapades-Makrades-Lakones


w celu powiększenia zdjęcia wystarczy kliknąć na nie:)


Prawie trzy godziny spędziliśmy goszcząc u księżnej Sissi w Gastouri.

o pałacu księżnej Sissi napisałam tu:)
Opuszczamy pałac w Gastouri

i jedziemy do Pelekas zobaczyć punkt widokowy, z którego cesarz Wilhelm II spędzając wakacje w pałacu w Achilleion, z upodobaniem obserwował zachody słońca.
Mimo mapy, błądzimy i zamiast w Pelekas lądujemy w bliżej nieokreślonym miejscu, gdzieś między Gastouri a Kinopiastes .Nie ma tego złego , co by na dobre wyszło, bo mogliśmy zobaczyć niezwykłe miejsce.






Tuż obok kościoła szopa a w niej?
No właśnie,nie wiem.Na półkach poustawiane metalowe pudła a na nich fotografie nagrobne...Zaczęłam szukać informacji w internecie
 i natrafiłam na artykuł.Wstrząsający, jak dla mnie.
" Zwykli Grecy lądują po śmierci na półce na zapleczu kościoła.My po przodkach zachowujemy tylko kości. Wykopujemy je kilka lat po pogrzebie i trzymamy właśnie w tych małych skrzynkach.Dlaczego szczątki zmarłych nie mogą zostać w ziemi? - Bo nie ma na to w Grecji miejsca.Gdy ciało się rozłoży, szczątki są ekshumowane, a miejsce w grobie zajmuje kolejne ciało. Najczęściej już w 24 godziny po ekshumacji. I znów grób zajęty będzie przez trzy, góra pięć lat. Tyle czasu daje ciału greckie prawo.."
Grecki kryzys pod ziemią









koimeterion -czyli miejsce wiecznego spoczynku
Ber. studiuje mapę, ale efekt marny, bo  
znowu falstart, zamiast w Pelekas ,
 docieramy  do Kinopiastes,
położonego siedem km na południowy-zachód 
od Kerkyry, stolicy wyspy.






W miasteczku w dniu 15 sierpnia odbywają się uroczystości święta Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny .Więcej o tych uroczystościach tu:





Kolejne niedopatrzenie i ? Sinarades zamiast Pelekas.Widocznie  ten tron Kajzera nie na nasze śląskie zadki :)
 W planie dzisiejszej wycieczki nie braliśmy pod uwagę miasteczka Sinarades,gdzie mieści się ciekawe Muzeum Etnograficzne,pokazujące bogatą historię, tradycję i kulturę wyspy.Chcieliśmy zobaczyć to następnego dnia i jak się później okazało tak się też stało, bo do miejscowości  dotarliśmy tuż po godzinie 14 i zdążyliśmy tylko "pocałować" klamkę u drzwi muzeum, czynnego  tylko od wtorku do niedzieli od godziny 9,30 do 14.

O muzeum i miasteczku bardzo obszernie, ilustrując zdjęciami, napisałam tu:)
Sinarades -muzeum Etnograficzne










No i wreszcie długo wyczekiwany Pelekas, do którego pniemy się naszym mopem coraz wyżej , by podziwiać Tron Kajzera
na zachodnim wybrzeżu Korfu, zaledwie 12 km na zachód od Korfu (Kerkyra) stolicy wyspy.. To malownicze miasteczko położone na skalistym wzgórzu (272 m), liczy około 500 stałych mieszkańców. W okolicy znajdują się piaszczyste plaże, skaliste wybrzeże, skąd można skakać do morza i klify. Niedaleko usytuowany jest punkt widokowy - tron Kaisera. W tym miejscu wspaniałą panoramę i zachody słońca oglądał cesarz Wilhelm II, którego letnia rezydencja, Achillion, znajduje się kilka kilometrów dalej.

 Mijamy miejscowy kościół, Panagia(Dziewica) Odigitria ,w którym odbywała się ceremonia pogrzebowa.
Święto miasteczka przypada na 23 sierpnia każdego roku .
Odbywa się tu festiwal na cześć patronki kościoła


                                             Tak wyglądają wieńce pogrzebowe






                                      punkt widokowy „ Tron Kajzera "
Punkt widokowy, z którego cesarz Wilhelm II ,spędzając wakacje w pałacu w Achilleion, z upodobaniem obserwował zachody słońca.We wszystkich kierunkach rozciągają się rozległe panoramy wzgórz i wybrzeży Korfu, stąd popularność tego miasteczka, mimo forsownego podejścia , wzrasta.













My jak zwykle, 
szprot w tomacie z panoramą w tle.
Miłośnicy w golfa powinni natomiast udać się na oddalone o 5 km, od Pelekas pole golfowe Ropa Valley.Ponoć warto.
Dalszy ciąg dzisiejszej "powariowanej"skuterowej eskapady, obfitującej w pomyłki związane z,czasami niedostatecznym oznakowaniem tras, znajduje się tu.
To cudowne typowo jońskie wioski .


2 komentarze:

  1. Kochana Gabi. Pokochałam Korfu chociaż jeszcze mnie tam nie było. W sumie dzięki Geraldowi Durrellowi i jego uroczej rodzinie. Jako dziecko przeprowadził się tam z mamą i rodzeństwem. Tata zmarł wcześniej. Kocham jego książki o zwierzętach. Miał niesamowitą rodzinę i przyjaciół. Polecam książkę Moja rodzina i inne zwierzęta. Przeurocza i przezabawna historia. Pamiętam że wzruszala mnie do głębi. Oglądając twoje zdjęcia mam jeszcze większą ochotę na odwiedzenie Korfu. Ciekawe zwyczaje pochowku.

    Pozdrawiam serdecznie z Krakowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, dopiero teraz odczytałam komentarz :( Mam nadzieję, że Korfu zaprosiło Cię do siebie,bo jest niezwykle przyjazne i jest bardzo bezpieczne.Kasiu, bardzo dziękuję za ten komentarz .

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY