filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

piątek, 18 października 2013

Skuterem po Krecie -dzień pierwszy.cz.III-Episkopi

Argiroupoli obieramy trasę na Roustika,gdzie chcemy zwiedzić bizantyjski kościółek  Panagia z XIII w. ,ale niespodziewanie lądujemy w Episkopi(120 m npm), tradycyjnej wsi kreteńskiej,położonej w żyznej dolinie nad rzeką  Ezousa, ok.17 km od Rethymnonu. Do stolicy wyspy Heraklionu jest 90 km, można się dostać tam i w głąb wyspy miejskimi autobusami, które z Episkopi  kursują regularnie.
Od lat wygląd wioski pozostaje niezmienny.To nie jest typowo turystyczna wieś, turyści zaglądają tu rzadko, mimo, że w środku wsi stoi piękny zabytkowy kościół.Nie ma tu gwarnych barów, dyskotek, klubów nocnych. Mieszkańcy zajmują się głównie produkcją oliwy z oliwek.3 km od wsi, znajduje się piękna  piaszczysta plaża, wyjątkowo czysta ,która rozciąga się aż do Georgioupolis
w celu powiększenia zdjęć wystarczy kliknąć na nie :)














                                              prawosławny kościół



Wwiosce urodził się znany kreteński pieśniarz 

(17 lipca 1931 - 25 maja 2012)

klik w napis




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY