filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

poniedziałek, 21 marca 2011

Samochodem po wyspie-dzień pierwszy-północna część Zakynthosu.

Dzień pierwszy
Alikes -Xigia-Makrigialos-Mikro Nisi -Błękitne Groty (Kianou)Przylądek Skinari-Agios Georgios Zatoka Wraku -Volimes-Anafonitria -Porto Vroni-Zante-Alikes
Po naszym kontynentalnym śniadanku, zaopatrzeni w prowiant przywieziony z kraju,Ber. biegnie do centrum miejscowości po samochód , marki "Fiat Panda" :), który wczorajszego wieczoru wynajął za 60 euro na dwa dni.Mój ulubiony letni kolor to żółty i żartując rano, że chciałabym, aby "cytrynka" podjechała pod hotel, chcesz masz-cytrynka stoi przed hotelem.Zaskoczenie, bo raczej do pechowych staruszek należę :)
 Kierujemy się na północ wyspy.Punkt widokowy -Katastari.Obowiązkowo zatrzymują się tu wszyscy podążający do Błękitnych Grot i Zatoki Wraku. I słusznie , bo widoki na pobliską wyspę Kefalonię zapierają dech w klatach zarówno pań i panów . :)





 Xigia (Xingia) znane z ujścia źródeł siarkowych w morzu.Pełni rolę naturalnego SPA.Cieplej na dnie aniżeli na powierzchni wody.Jak w piekiełku.Ponoć zapach siarki wyczuwalny jest w okolicy.Może warto by było zrobić coś na kształt Łysej Góry i rokrocznie organizować zlot diabełków i czarownic?:)
Makrigialos (Makris Gialos) to maleńka zatoczka z kamienistą plażą i grotami.

Mikro Nisi to maleńka wioseczka i port powyżej Makrigialos. Świetnie widać ją z drogi i nie sposób przeoczyć, bo wygląda niezwykle urokliwie:)



Ag.Nicolaos



 Kierujemy się coraz bardziej na północ

                                                                 klik
made in Gabi :)





Zatrzymujemy samochód przy drodze, zaintrygowani kościółkiem i dzwonnicą.
Na Zakynthos znajdziemy większość kościołów i dzwonnic wybudowanych w tzw. stylu weneckim ,czyli dzwonnica zawsze wybudowana jest oddzielnie tuż obok kościoła.To co podoba mi się w Grecji, to to , że wszystkie kościółki są zawsze otwarte,nikt nie obawia się złodziei, można wejść i w ciszy i skupieniu,pobyć sam na sam z Bogiem.




Dalej -Przylądek Skinari



3 komentarze:

  1. świetna stronka warta zobaczenia

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dobry opis.dziekuję.przydatny artykuł.proszę tylko.jesli to możliwe o dane wypożyczalni tego samochodu za takie pieniądze i w jakiej miejscowości,bo wybieramy się w tym roku na zakintos do tsilivi.bedę wdzięczny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY