filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

środa, 22 października 2014

Korfu 2014-jaja (babcia) na greckiej wsi i Andreas Kalvos.Odcinek 5

Powoli wszystko odchodzi w zapomnienie.Ludzie, domy ,w których już nikt nie zamieszka i  nie słyszy się tętniącego w nich życia...Pozostają wspomnienia, ot choćby takie...Ranek , dwunastego kwietnia wita mnie słońcem.Kapryśne Korfu, niczym męskie libido.Co począć w taki obiecujący dzień.Wyruszam ze swoją "blondynką" (czyt.aparat fot) w boczne uliczki i usiłuję utrwalić piękno domów, które zabierze czas. Pewnie już niedługo, patrząc na stan niektórych .
 po kliknięciu na Zdjęcie otworzy sie w duzym formacie
Dziś będzie o dwóch domach, na których "zawisło" moje oko.Pierwszy to dom, albo raczej jego pozostałości ,jednego z największych greckich poetów   Andreasa  Kalvousa (1792 - 1869).
(poeta, piszący także po włosku. Przedstawiciel szkoły jońskiej
Drugi po Dionizjosie Solomosie (piewca powstania greckiego).

Mieszkał  tu wiele lat .Obfociłam domostwo ze wszystkich stron, 
by zatrzymać choć w kadrze.
Szkoda, że oprócz tablicy z 1970 r, informującej,
 że mieszkał tu poeta,nie zadbano  o to miejsce popadające w ruinę.Sądzę , że mieszkańcy nie zdają sobie sprawy, kto zacz ten Andreas Kalvos.
po kliknięciu na zdjęcie otworzy się w dużym formacie





tuż obok pozostała część domostwa.
 Próbowano dobudowy, ale chyba na tym poprzestano...Przez prawie dwa miesiące zaglądałam tu codziennie i nie napotkałam żywej duszy

 













Na tym cmentarzu przy kościele  św .Małgorzaty 
w Kentigkton koło Louth,
został pochowany Andreas Kalvos.

W 1960 roku szczątki jego i jego  żony Charlotty , 
dzięki staraniom greckiego ambasadora w Londynie, zostały ekshumowane i przewiezione na Zakhyntos, wyspę na której się urodził.Po prawie 100 latach powrócił do siebie.
.
Jest  tu też mauzoleum  poświęcone poecie i Dionizjosowi Solomosowi
(jego sentencja-"Kochaj, żeby żyć i żyj, żeby kochać")
drugiemu z wielkich  , twórcy poematu "Hymn do wolności",który w 1864 stał się greckim hymnem narodowym.
szczątki jego i żony w mauzoleum
Wróćmy z powrotem  do Peroulades 
Ten dom  zachwycił mnie szczególnie, ilekroć szłam przez wieś, przyciągał mnie do siebie jak magnes, musiałam tu zajrzeć .Kiedyś tętnił życiem, a teraz zamarły, nadal wabi swoją tajemnicą.Tu jak na dłoni widać upływający czas.Chciałam go zatrzymać, choć przez chwilę na tych zdjęciach.Jeśli ktoś wybierze się na Korfu, koniecznie musicie zajrzeć to tej starej wioski, rozkwitłej w średniowieczu, oszczędzonej przez piratów.














Do następnego spotkania J




5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię domy z tajemnicą .To się nazywa mieć oko zwrócone na wlaściwą stronę.Podczytuję od dawna, nie komentuję , ale jedno powiem-zdjęcia piękne, każde chciałoby sie wysłać jako widokówkę , świetnie oddają klimat Grecji.Pozdrawiam.Adam

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite miejsca... Pięknie je przedstawiłaś. Jak ja się cieszę, że trafiłam na Twój blog! Każda wizyta tutaj jest jak okruszek lata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę ;) Mad, tak pięknie napisałaś , to zobowiązuje, ale z upływem lat tracę umiejętność posługiwania się słowem pisanym, lepiej mi wychodzi w realu, może to potwierdzić ślubny :D

      Usuń
    2. O nie nie, do niczego nie czuj się zobowiązana :) Najlepiej czyta się wtedy, gdy czuć, że autor miał tzw. "flow" - najgorzej jest zacząć się do czegoś zmuszać albo starać się zaspokoić czyjeś gusta. Bądź sobą, jesteś doskonała :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY