filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

czwartek, 28 marca 2013

Jońskie wioski-Liapades-Makrades-Lakones -drugi dzień skuterowej eskapady

 Obiecuję sobie, że wrócę do Sinarades jutro przed południem, by odwiedzić to jedyne na wyspie muzeum etnograficzne.
Z Sinarades kierujemy się ostro pod górę do położonych wysoko typowych jońskich wiosek -Liapades-Makrades-Lakones

LIAPADES
made in Gabi :)
klik
Liapades znajduje się na północno-zachodnim wybrzeżu wyspy.
To tradycyjna jońska wieś.Życie miasteczka koncentruje się w rynku, 
gdzie mieszkańcy w kafenionie omawiają dzieje świata lub skupiają się na najnowszych plotkach ze wsi.

klik w linka , wyświetlą się zdjęcia z miasteczka


W celu powiększenia zdjęcia, wystarczy "kliknąć" na nie :)






 Jest południe, na  placyku stoi kościół, gdzie odbędzie się ceremonia pogrzebowa.Kościół św Anastazji z bogatym ikonostasem(1600 - 1630) Został w pełni przywrócony do stanu pierwotnego.Niestety , nie wejdziemy tam dziś, bo nie chcemy zakłócać uroczystości, która potrwa chyba sporo czasu.
Ber.siada pod sędziwą oliwką a ja zamierzam "zapuścić" się w uliczki tej typowo jońskiej wsi.
 .Drzewa oliwne , które tu rosną mają około 500 - 600 lat.. Oliwa ma znak jakości "extra virgin".Wszystkie oliwki przechodzą przez ręce rodzin Z Liapades! Od początku do końca produkcja jest w ich rękach, od zbioru do butelkowania.





















  Na ulicy można spotkać 80-letnie kobiety w tradycyjnych strojach(widoczne w głębi ulicy).Od godziny 12 do 16 życie w wiosce zamiera.Upał doskwiera wszystkim.Większość mieszkańców to rzemieślnicy, rybacy
Mieszka też tu wielu muzyków.

 Mężczyźni noszą popularne na Korfu imię patrona wyspy-Spirydion(Spiro).
W Liapades ponad 100 osób nosi nazwisko Spiro AGATHOS.By móc rozróżnić mężczyzn, każdy ma dodatkowo swój przydomek, odzwierciedlający przede wszystkim zawód , który wykonują





  "Obleciawszy" z aparatem wioskę, wracam na rynek, 
gdzie żałobnicy wciąż czekają na przyjazd kapłana .



  uliczki tak wąskie, że musimy wycofać auto , by kapłan mógł wjechać na placyk przed kościołem.

  Żegnamy się z Liapades. choć tak by się tu chciało zostać dłużej.Przed nami  jeszcze kolejne wioski.
w celu powiększenia zdjęcia klik w nie:)
                                        Droga z Liapades do Makrades

                    









Makrades 











z Makrades do Lakones







                                      punkt widokowy Lakones







Bella Vista w Lakones.






                        wracamy do Tsaki.To był piękny , pełen wrażeń dzień


                           Przy drodze  zatrzymujemy się u Georga.
Doskonałe w smaku wino Georga zbyt długo nie leżakowało , o mało co nie przywieźlibyśmy do Polski ani jednej butelki, bo degustacja zaczęła się już po powrocie do hotelu.


Kapliczka przy kramie 





5 komentarzy:

  1. Mnóstwo wrażeń, niektóre widoki zapierają dech w piersi. Pomysł ze skuterem to strzał w 10.

    Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne miasteczko, też mi się marzą greckie wyspy, więc może kiedyś skorzystam z Waszych doświadczeń. A tym czasem życzę zdrowych i wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne eskapady, przepiekne zdjecia i wspaniale miejsca. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, ja również pozdrawiam, przepraszam, ale dopiero teraz zauważyłam posty :)

      Usuń
  4. Hej wlasnie jestem na Korfu Agios gordios i zastanawiam się nad wypożyczeniem auta.co byś poleciła zwiedzi .Korfu miasto na pewno Ale oproco tego co ci się najbardziej podobało?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY