filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

niedziela, 2 października 2016

Korfu .M jak Marmaro( marmur) z cyklu korfiańskie wsie.

Miło mi bardzo,że piszecie Państwo do mnie tu czy też przede wszystkim na pocztę mailową .  Mam nadzieję , że sprostałam oczekiwaniom odpisując wyczerpująco na pytania.Większość z nich dotyczy zapytań  o miejscowości, do których warto zajrzeć , będąc na Korfu.Nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć na te pytania.Z pewnością warto odwiedzić te polecane przez przewodniki ale mnie zawsze kusi nieznane.Na Korfu byłam trzykrotnie, spędziłam tam 12 tygodni.Przemieszczałam się po wyspie zarówno autobusami , samochodem jak i skuterem, no i oczywiście pieszo , wędrując do wiosek , najbliżej położonych koło mojej"mety", urokliwego (klik w napis) Peroulades .
W tym roku, dwa tygodnie "zaliczyłam" regularne wczasy z mężem w Barbati ,natomiast po jego wyjeżdzie  ,
przeniosłam się do   Logas Beach  Studio  w Peroulades .Wioskę znam bardzo dobrze, mieszkałam tam wiosną dwa lata temu prawie 2 miesiące Mam kilkoro zaprzyjaźnionych mieszkańców.Postanowiłam , że wieś będzie moją bazą wypadową a skuter idealnym środkiem komunikacji , by zajrzeć do wiosek , których próżno szukać w przewodnikach Pascala.


W Peroulades nie ma wypożyczalni skuterów czy aut.W oddalonym o 4 km Sidari jest ich aż nadto.Wybrałam małą wypożyczalnię i za 40 euro za trzy dni zielony skuter był mój.Wydawało mi się , że skoro objeździliśmy wyspę na siodełku  prawie tydzień , to te trzy dni mi wystarczy.Jakże się myliłam.Nie będę opisywała drobiazgowo trasy w ciągu tych trzech dni, skupię się jedynie na typowych korfiańskich  wioskach, odciętych od turystycznych szlaków, gdzie życie toczy się niezmiennie od setek lat.
                                 Zapraszam zatem do  Marmaro
( marmur).
Położona zaledwie 90 m.n.p.m., 18 km na zachód od stolicy wyspy .
Przed wyjazdem na greckich googlach, wyczytałam o jej wspaniałym położeniu 
na wzgórzach z widokiem na dolinę Ropy.Historia wsi sięga 11 th -12 wieku.Kamienny o dużej wartości architektonicznej most, nad wyschniętym korytem rzeki,dzieli wieś na dwie części.Mieszkańców niewiele,cisza i ten niewiarygodnie błogi spokój korfiańskich wsi.Ponoć pierwszymi osadnikami byli zbiegli piraci, którzy znaleźli tu schronienie , uprawiając ziemię dla lorda Marco Marcello.Dziś niewiele zmieniło się we wsi.Turyści tu nie zaglądają a szkoda, warto bowiem zajrzeć do miejscowego kafenionu , zamówić wspaniałą grecką kawę i wtopić się w ten niepowtarzalny senny klimat. Niestety kawy nie wypiłam, pędziłam bowiem na swoim skuterku dalej, ograniczona czasem.I to był błąd, za dużo zaplanowałam , za dużo chciałam zobaczyć naraz.Teraz wiem, że muszę wrócić tu już " na spokojnie".

klik w trójkącik.Prezentacja ze zdjęć własnych.
„O, Ti Axizi Ine I Stigmes (Le Bonheur)”,
 wykonawca: Helena Paparizou


 

                          Kamienny o dużej wartości architektonicznej most




 


                            Kamienny o dużej wartości architektonicznej most
Jeśli ktoś z Państwa będzie spędzał drugą połowę lipca na Korfu, 
warto zajrzeć tutaj, bowiem 17 lipca przybywają pielgrzymi 
do miejscowego kościoła Agia Marina na odpust .We wsi odbywa się wtedy wielki festiwal  muzyki ,tańca, jadła .



2 komentarze:

  1. Niesamowite bogactwo kulturalne i nie tylko. Miałabym co zwiedzać i fotografować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,Korfu to cudowna wyspa a wioski położone z dala od szlaków turystycznych, zachwycają klimatem z ub.stulecia.Bardzo dziękuję za piękny komentarz i za poświęcony czas 😊 Serdeczności zostawiam.

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY