filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

niedziela, 18 maja 2014

Korfu 2014-jaja (babcia) na greckiej wsi.Agios Stefanos.Odcinek 7

Korfu 2014-jaja (babcia) na greckiej wsi.
Agios Stefanos.Odcinek 7
Agios Stefanos położony na północno-zachodnim wybrzeżu Korfu, jest popularnym miejscem wypoczynku dla rodzin .Kiedyś typowa rybacka wioska, dziś zaprasza na plażę, jedną z najładniejszych na Korfu. Historia wsi sięga  2000 lat p.n.e.Kiedyś nieustannie była nawiedzana przez piratów, stąd  mieszkańcy uciekali do pobliskiego Avliotes. Dojazd do wioski nie jest łatwy. Ze stolicy wyspy należy jechać w kierunku Paleokastritsy, a następnie kierować się na Sidari. Następnie należy zjechać w jedną z kilku dróg prowadzących do wybrzeża i dalej podążać za znakami. Drogi są wąskie i kręte, prowadzą przez góry.
Można również dojechać dłuższą, ale mniej krętą drogą - do Sidari, a stamtąd wzdłuż wybrzeża do Peroulades i dalej na południe do Agios Stefanos.Dla wygodnych polecam zielony autobus ze stolicy wyspy, bilet kosztuje 3, 70 euro(2014).
Będąc we wsi koniecznie trzeba odwiedzić miejscową galerię -sklep Vitro, którego magiczne wnętrze byłoby bardziej na miejscu w Paryżu cz Londynie.Niemiecka witrażystka Perdita Mouzakiti przybyła na Korfu 25 lat temu, zapełnia je cudownymi oryginalnymi przedmiotami wykonanymi w całości lub części z witrażowego szkła, ramami do obrazów, lustrami , biżuterią , abażurami a nawet stolikami do kawy.Niestety, w dniu , w którym byłam sklep był zamknięty, otwierają go od maja do października.Każdego roku do wioski ściąga około 12 tysięcy turystów.W wiosce mieści się nowoczesny port , z którego w sezonie letnim odpływają stateczki na wyspy Diapondia-Matraki-Erikousa-Othoni.

Po kliknięciu w zdjęcia otworzą się w większym rozmiarze.
made in Gabi
klik w trójkącik


film autorstwa 

























 


 W 1930 roku młody mnich postanowił odbudować kościół  na ruinach poprzedniego.Wokół kościoła rokrocznie odbywają  się  festiwale i koncerty.




















Pora wracać.Zmęczona upałem ledwo dociągam na przystanek.
Godzina 15, 30,ostatni kurs do Peroulades.Siedzę w potwornym upale, czekając na zielony autobus.Mija 10 minut, kolejne i jeszcze kolejne i wreszcie jest, spóźniony o pół godziny .Gdyby nie przyjechał, przyszłoby mi nocować na plaży.



3 komentarze:

  1. Piękne widoki, jest na co popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe rejony odwiedziłaś. Widoki zapierają dech, pięknie tam.

    OdpowiedzUsuń
  3. chwilowo nie mogę podróżować..to sobie chociaż tu u Was pospaceruję po pięlnych miejscach:):)
    Uwielbiam wszelkie wypady turystyczne, dalekie i bliskie:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY