filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

poniedziałek, 21 marca 2011

Zakynthos - Zatoka Wraku -Ship wreck

Pora opuścić niezwykłej urody Błękitne Groty.
Kierujemy się na północny zachód do Zatoku Wraku, która stała się nie tylko wizytówką wyspy ale i całej Grecji.
po kliknięciu w zdjęcie otworzy się w dużym rozmiarze :)












klik


Warto udać się na spacer w prawą stronę.
Jeśli odpowiednio się oddalimy znajdziemy kolejne "dzikie" punkty widokowe pozwalające podejrzeć zatokę w szerszej perspektywie oraz odsłaniające drugą mniejszą zatokę.





 Zatoka otoczona jest wysokimi skałami i nie można dotrzeć do niej od strony lądu a jedynie podziwiać ze stromych klifów lub malutkiej platformy.




Takiej barwy morza nie widziałam jeszcze nigdy w życiu. Woda sprawia wrażenie jak by ktoś wlał do niej atrament i lekko zamieszał. Mieniła się dziesiątkami odcieni błękitu oraz zieleni.


Oficjalnie podaje się informację, że w roku 1982 grecki frachtowiec, ścigany po Morzu Jońskim przez statek greckiej marynarki wojennej, niespodziewanie rozbił się na odludnej plaży. Powodem pościgu było podejrzenie o przemyt – na pokładzie rzekomo znajdowały się „wino, tytoń i kobiety” (na podstawie "Poznaj Świat").Plaża dostępna jest jedynie od strony morza. Rejsy na nią organizowane są niemal z każdego miejsca na wyspie.


2 ostatnie zdjęcia są autorstwa naszej wakacyjnej koleżanki -Tamary,która Błękitne Groty i zatokę Wraku zwiedziła z pokładu wycieczkowego statku. :)
Jeszcze tylko krótka przekąska i pędzimy w kierunku Volimes i wioski Anafonitria 
nasza lodóweczka

4 komentarze:

  1. Gabi, byłam tam tydzień temu i oglądając Twoje zdjęcia i relacje przeżywam to na nowo. Rok temu byłam na Kos i od Ciebie czerpałam informacje o wyspie. Dzięki wielkie. Za rok - jak Bóg da - będzie kolejna wyspa. I na pewno wcześniej zajrzę na Twój blog!!! Pozdrawiam. Basia.

    OdpowiedzUsuń
  2. do wraku dopłynęłam stateczkiem, miejsce jest rzeczywiście malownicze, a na Twoich zdjęciach widać, że równie dobrze prezentuje się od góry!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY