filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

poniedziałek, 21 marca 2011

Błękitne Groty

Wreszcie docieramy do Przylądka Skinari, który jest jednym z najpiękniejszych miejsc na wyspie.Błękitne groty są natomiast jedną z największych atrakcji turystycznych.Jeśli morze nie jest wzburzone, wtedy panowie sternicy, kierują łodzie do trzech najbardziej dostępnych od strony morza jaskiń-grot.Dzisiejsza aura była dla nas łaskawa, stąd "zaliczone" wszystkie groty i wrażenia bezcenne.

Czekamy na łódź,podziwiając skały tuż obok zejścia do zatoczki.
po kliknięciu na zdjęcie tworzy się w dużym rozmiarze



Na taki rejs warto wybrać się łodzią ze szklanym dnem.


Jest wtedy możliwość podziwiania również dna morskiego.Woda w grotach ma niezwykły błękitny kolor ,czasami przybierający krwistą czerwień.
W naszej grupie, zebranej zupełnie przypadkowo, dominowali turyści
z krajów RWPG , czyli krajów dawnej wspólnoty socjalistycznej :)

 
Grecy łódkami podpływają bardzo blisko grot,do niektórych wpływają i przepływają pod skałami (w kilku miejscach tworzą się skalne bramy).
W 1897 r. odkryto największą jaskinię zwaną "Blue Grotto".
















Płynąc w kierunku północnym do grot -okazały widok na wyspę Kefalonię (Killini).
Pora wracać do brzegu



Błękitne Groty można również zwiedzać podróżując stateczkiem wycieczkowym z Alikes,jak to zrobiła nasza wakacyjna koleżanka Tamara.Dwa ostatnie zdjęcia są jej autorstwa.

i ruszamy dalej kierując się jeszcze na północno-zachodnią część wyspy , w kierunku legendarnej Zatoki Wraku

2 komentarze:

  1. Koniecznie muszę tam być, takie cuda na świecie, a człowiek siedzi w domu na przysłowiowych czterech literach.Pozdrawiam. Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta wyspa jest moim marzeniem od dłuższego czasu. Wreszcie zwiedzenie jej zaplanowaliśmy na maj 2017 , ale ja zamiast się cieszyć to mam coraz więcej wątpliwości :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY