filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

niedziela, 15 września 2013

Spacerkiem po zaułkach Rethymnonu -Kreta

Rethymnon
Prawie 30-tysięczne miasto , na północnym brzegu Krety szczyci się  minojskimi korzeniami, wenecką fortecą,portem i rozmaitymi pamiątkami po panowaniu Turków na tym skrawku ziemi.Tym co wyróżnia Rethymnon od pozostałych miast, to weneckie gotycko-renesansowe pałace o pięknie ozdobionych portalach, urokliwe zabytkowe kołatki o rozmaitych kształtach, prawdziwa ozdoba starych drzwi budynków oraz liczne meczety, których minarety dodają miastu orientalnego kolorytu.Najbardziej zachwycają zakątki między twierdzą, portem weneckim a katedrą.Więcej o historii miasta tu :)
w celu powiększenia zdjęcia wystarczy kliknąć na nie:)
Ocalała wenecka brama Megali Porta zwana także bramą Goura.
Megali Porta w tłumaczeniu  znaczy wielkie drzwi, zaś druga nazwa Goura  pochodzi od nazwiska rektora Jocopo Guoro , który panował w czasie, gdy brama powstawała.
Specjalnie nie piszę o historii miasta, te informacje znaleźć można w necie, natomiast zapraszam na wędrówkę po mieście i , mam nadzieję, zauroczenie się jego niezwykłym klimatem.


































Latarnia morska jest jednym z najbardziej charakterystycznych punktów miasta.

 
























 



 przyportowe tawerny kusiły asortymentem, ceny jednak za posiłek ho,ho!

























Fontanna Rimondi znajduje się  na placu Platanos, w starej części Rethymnonu. Ufundowana w XVII wieku przez weneckiego gubernatora.
Między czterema kolumnami korynckimi umieszczono trzy gargulce - lwie paszcze tryskające wodą. Swego czasu  fontanna przykryta była kopułą, niestety, rozebrano ją podczas poszerzania placu.





































































w głębi port wenecki


































W centrum miasta park .W lipcu odbywa się tu festiwal wina.
Park jest otwarty od wschodu do zachodu słońca.
popiersia bohaterów wojen narodowych.







 
panowie grający w tavli ,warcaby i karty
czytający poranną prasę i dyskutujący o polityce.Nie trzeba zamawiać kawy, nikomu nie zależy, aby stolik przynosił jak największy zysk.















Fortezza 
Najazdy  piratów i rosnąca w siłę turecka potęga były powodem, że Wenecjanie w XVI wieku zabudowali mury miejskie i Fortezzę.




 Tu  przy wejściu do fortecy, w solidnym budynku dawnego więzienia urządzono muzeum archeologiczne.Niewielka kolekcja obejmuje przedmioty wydobyte podczas wykopalisk w mieście i regionie.Wśród eksponatów są sarkofagi minojskie i przedmioty pochodzące z grobów minojskich w Armenii, ceramika minojska,posążki mykeńskie, biżuteria, naczynia z brązu i szkła oraz zbiór monet.
więcej obrazów tu
Wenecka Fortezza-fort otoczony solidnym murem z bastionem.


Dziś u stóp fortecy usadowiła się stara turecka dzielnica wąskich zaułków i oplecionych barwną bugenwillą domków














nadmorska promenada









12 komentarzy:

  1. Grecja mnie zachwyca, te widoki, jedzenie, zapachy. Muszę tam wreszcie pojechać jako turystka, bo jak dotąd byłam tylko w pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekscytująca podróż do innego wymiaru, gdzie życie toczy się w zwolnionym tempie. Pełna kolorytu opowieść o Grecji innej niż tej zwiedzanej z przewodnikiem. Piękny spacer.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna podróż, wspaniałe klimaty! Widzę że tez cię zauroczyły krzesła z wyplatanym siedzeniem. Takie same robi się we Włoszech, nawet kombinowałam żeby sobie kupić kilka ale ich transport do Polski kosztowałby wiecej niż one więc zrezygnowałam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy u nas zimno i za oknem pada deszcz to z wielką przyjemnością oglądam zdjęcia ze słonecznej Krety. Chętnie by się tam teraz znalazła, zamiast chodzić do pracy, wolałabym pospacerować sobie wąskimi uliczkami, posiedzieć w kawiarence popijając coś zimnego. Ach fajnie tak pomarzyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała ta grecka wyprawa. Rethymnon na powyższych zdjęciach prezentuje się fantastycznie. Kreta to doskonałe miejsce na wakacje. U nas już jesień a tam ciągle lato...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za komentarze, serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj. Bardzo lubię czytać Twojego bloga. Odnośnie Rethymnon mam pytanie, czy jest tam może kościół rzymskokatolicki, w którym odprawiane są msze niedzielne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam za brak odpowiedzi , ale właśnie od 6 kwietnia byłam w Peroulades na Korfu i wróciłam niedawno.Tak w Rethymnonie jest katolicki kościół Św. Antoniego z Padwy,
      ul. Mesolongiou 23,
      Msze święte odbywają się:
      Od Świąt Wielkanocy do Października:
      Sobotnia msza niedzielna: 19:00
      Niedziela: 10:00
      Od listopada do Niedzieli Palmowej:
      Sobota – msza niedzielna: 18:00

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. To jedno z moich ulubionych miejsc na Krecie, bardzo klimatyczne.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widze,ze lubicie fotografować drzwi. Ja tez mam spore kolekcję greckich drzwi a te z Krety to moje ulubione. Fantastyczna relacja. Czuć zapach słońca i mussaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka miła wizyta.Mam jeszcze bzika na punkcie okien,uwielbiam,problem w tym,że starość trochę przystopowala z zadzieraniem głowy do góry 😉Serdecznie i św świątecznie pozdrawiam.:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY