filmy

O mnie

Moje zdjęcie
Życie jest cudowną drogą,której piękna nie może przysłonić nawet największa klęska.Cudowność tej drogi wynika z tego,że krzyżuje się ona z innymi. Innymi drogami innych ludzi.Dlatego najpiękniejsze są te skrzyżowania...Jestem psychologiem ,stypendystką ZUS-u , ale nadal aktywną zawodowo.Kocham podróże,podczas których najbardziej fascynują mnie inni ludzie. Moja muzyczna fascynacja od zawsze -Ewa Demarczyk, Cesaria Evora, bez nich byłabym innym człowiekiem. Fotografuję kapliczki, gdziekolwiek jestem...święci, tradycja, splatana z przyrodą , to też moje widzenie świata. Nie martwię się czasem, albowiem - jak pisała Agnieszka Osiecka - młodość może nas jeszcze dopaść, jak katar kataryniarzy a mnie dopadła w dobrym momencie, dlatego wciąż mi się wydaje ,że jeszcze wszystko przede mną...

wtorek, 4 stycznia 2011

Ermita de Sant Salvador -Mallorca

Majorka Południowo-Wschodnia
Ermita de Sant Salvador -Mallorca
Krętą drogą, zjeżdżamy z zamku Castel de Santueri, w dół,kierując się
do położonego na sąsiedniej skale ośrodka pielgrzymkowego w Serra de Llevant
Ermita de Sant Salvador.
Już w średniowieczu,ośrodek był częścią systemu, który miał za zadanie ostrzegać o zbliżającym się ataku piratów, dzięki strażnikom, którzy czuwali na szczycie, skąd roztaczał się widok na wieże w Porto Colom i Monti -Sion, w których również była straż.
Przy drodze prowadzącej na szczyt 506 metrowej skały ,na której usadowiona jest świątynia,
wita nas stragan ze świeżymi owocami.
W celu powiększenia zdjęcia, wystarczy "kliknąć" na nie :)
'Zakręcona " droga prowadzi tym razem stromo pod górę,mijamy stację Drogi Krzyżowej


Po lewej stronie drogi wyłania się krzyż,
a wyżej na samej górze widać już po prawej stronie świątynię

i monument del Crist Rei(Chrystusa Władcy Świata).
Pomnik został odsłonięty w 1934 r.dzięki kanonikowi katedry z Palmy.Ze szczytu rozciaga sie wspaniały widok na wybrzeże z Cales de Mallorca i Porto Colomo.



 Historia potężnego sanktuarium sięga 1348 roku.W tym roku król wyraził zgodę na budowę kaplicy,w tym samym czasie w Polsce, Puck uzyskał prawa miejskie:)Przez wiele lat kościółek był miejscem kultu znalezionej przez pastuszka figury Matki Boskiej.Ponieważ świątynia nie mogła pomieścić napływającego tłumu pielgrzymów, w 1707 roku, zaczęto wznoszenie kościoła i noclegowni.
Obecnie w pobliżu wejścia usytuowane są miejsca noclegowe, restauracja oraz dwie piwnice z wotami.
Prawą stronę jednonawowego kościoła zdobi wykonany w piaskowcu relief Passio Imaginis, który podobno przedstawia prawdziwe wydarzenia.W 765 r.w Syrii Żydzi wykonali posag Chrystusa i poddali go takim samym torturom, jakim zaznał Zbawiciel.Kiedy, ku ich przerażeniu, statua zaczęła krwawić, nawrócili się i poprosili o chrzest.


Na prawo od wejścia do świątyni ,można zobaczyć jedną z często przedstawianych na Majorce grot betlejemskich









Prezbiterium kryje cudowny obraz Matki Boskiej


Na dziedzińcu studnia, z wodą mającą moc uzdrowicielską
Opuszczamy to ciekawe miejsce ,kierując się do miasteczka Felanitx



Zainteresowanych dalszą podróżą proszę o "zjechanie myszką"
na sam dół, po prawej stronie informacja "starszy post",
w którym opisałam nasze rendez-vous po tej niezwykłej wyspie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię w temacie publikowanego postu.. Możesz to zrobić jako osoba zalogowana lub wybierając z rozwijanej listy opcję ANONIMOWY